KBO Limburg is begonnen met een nieuw project: alle afdelingen zichtbaar en vindbaar via internet!
Uit recent onderzoek van Bureau Mediawijsheid, het Nationaal Ouderenfonds en Seniorweb, blijkt hoe actief 55-plussers inmiddels zijn op internet en social media. Ruim 80% van hen heeft een smartphone en/of een PC of laptop en is ook actief op social media. Per dag is 90% minstens een uur actief op internet en social media, met name op whatsapp en Facebook! Daar liggen dus echt kansen voor de KBO om senioren en zeker ook de jonge senior te bereiken. Inmiddels heeft ook ruim de helft van de KBO-afdelingen een eigen website. De uitdaging is nu om ook de andere afdelingen over de digitale streep te trekken. Het begin is in elk geval veelbelovend! Tijdens twee informatiebijeenkomsten mochten we 51 afdelingen begroeten die graag kwamen luisteren en praten over de ins en outs van een eigen website. Ze kregen informatie van communicatieadviseur Joan Raaijmakers en websitebouwer Thomas Bogaarts van Europewebmedia. De reacties waren heel positief. We gaan nu aan de slag met het opzetten van praktische workshops, waarin de afdelingen direct aan de slag kunnen met hun eigen website. Daarmee maken we de KBO nog beter zichtbaar en vindbaar op internet!